ALGEMENE VOORWAARDEN II
ALGEMENE VOORWAARDEN VAN TOEPASSING OP DE UITBESTEDING VAN EEN ADMINISTRATIE
1. Alle in een offerte vermelde uurtarieven zijn incl. overheadkosten, waarbij op het basisuurtarief een korting van toepassing is van € 20,00 (per 01-01-2021) voor puur administratieve werkzaamheden, zoals verwerkt in de offerte.
2. De in de offerte vermelde tarieven worden gedurende de eerste twee jaar van de opdracht niet gewijzigd. M.i.v. het derde jaar kunnen de tarieven jaarlijks worden geïndexeerd met het consumentenprijsindexcijfer voor alle huishoudens van het eervorig jaar. Deze eventuele aanpassing van de tarieven wordt tenminste 3 maanden voorafgaande aan de ingangsdatum medegedeeld. Deze termijn geldt niet voor de korting. Mocht een tariefaanpassing aanleiding zijn voor de opdrachtgever om de werkzaamheden door de opdrachtnemer te laten beëindigen, dan wordt de afwikkeling van de administratie van het lopende boekjaar in rekening gebracht tegen het niet geïndexeerde tarief.
3. De opdrachtgever kan m.b.t. de ureninzet een keuze maken uit een offerte op nacalculatiebasis of een offerte op basis van een vaste prijsafspraak. Indien gekozen is voor een vaste prijsafspraak, dan wordt na afloop van elke twee jaar de ureninzet door de opdrachtgever en de opdrachtnemer geëvalueerd. Mocht alsdan blijken, dat de werkelijke ureninzet meer dan 10% afwijkt zowel naar boven als naar beneden, bijvoorbeeld door de uitbreiding of inkrimping van de onderneming, dan kan zowel de opdrachtgever als de opdrachtnemer verzoeken om een aanpassing van de bestaande offerte m.b.t. deze ureninzet. Komen de opdrachtgever of opdrachtnemer niet tot overeenstemming, dan hebben beiden het recht de werkzaamheden te (laten) beëindigen. De opdrachtgever heeft dan de keuze om de administratie van het lopende boekjaar door de opdrachtnemer te laten afwikkelen, waarbij de opdrachtnemer gehouden is aan de keuze van de opdrachtgever.
4. Facturering geschied per maand achteraf, de betalingstermijn van de facturen bedraagt 30 dagen.
5. Aanvullende (aangevraagde) adviezen worden berekend tegen het basisuurtarief.
6. Mondelinge (aangevraagde) adviezen tot een half uur per maand worden niet in rekening gebracht, daarbij worden adviezen tot 10 minuten buiten beschouwing gelaten.
7. Zonder extra kosten worden op verzoek van de opdrachtgever tussentijds resultaatcijfers verstrekt evenals een overzicht van de openstaande facturen (max. éénmaal per maand).
8. Alle boekhoudbestanden en aangiftebestanden zijn en blijven eigendom van de opdrachtgever en worden op verzoek (jaarlijks) ter beschikking gesteld, echter tenminste bij de beëindiging van de werkzaamheden.
9. De opdrachtnemer is niet verantwoordelijk / aansprakelijk voor de juistheid en volledigheid van de aangeleverde gegevens, voorzover dit tijdens de invoercontrole niet zichtbaar is.
10. Tenzij sprake is van overmacht worden bij beëindiging van de werkzaamheden door de opdrachtnemer de administratie incl. de aangiften van het lopende boekjaar afgewikkeld. De opdrachtnemer zal tenminste drie maanden vóór afloop van het boekjaar de opdrachtgever in kennis stellen van zijn voornemen om de werkzaamheden per het einde van het boekjaar te beëindigen.
11. De opdrachtgever heeft het recht om op elk moment de werkzaamheden door de opdrachtnemer te laten beëindigen met inachtneming van een opzegtermijn van twee maanden.
Basisuurtarief m.i.v. 01-01-2011 € 50,00.
Adviesbureau Heijnen maakt gebruik van de financiële software van Bedrijfs Automatiserings Centrum BAC
http://www.b-a-c.nl/boekhouding.html
en de fiscale software van Tecknow
Uiteraard is het ook mogelijk om een deel van uw administratie uit te besteden